Vilnius i topp!

Posted on okt 23, 2014

01
Idag har vi haft utställning över olika resmål som studieresan 2015 skulle kunna gå till v. 19. Vetgiriga seniorer A och B har inom kursen Östersjökunskap utfört projektarbeten om olika städer och reserutter som passar in på Litorinas profil och fick sedan presentera dessa för andra kursdeltagare. Totalt kunde vi räkna 63 röster. Av dessa röster kom 24 från Allmän kurs som får en dubbel röst per person eftersom resan är obligatorisk för dem. Resten av rösterna kom från kursdeltagare i Intensivsvenska och Vetgiriga seniorer.02

03Efter Vilnius kom Åland följt av Klaipeda. Klaipedagruppen hade även de Vilnius som delmål. Resekommittén kommer nu att följa upp arbetet vidare med att lägga upp en resrutt genom samtal med de kursdeltagare som arbetat med Vilnius som mål för studieresan 2015.

04Röstningen följdes av mingel med alkoholfri cider och salta pinnar.  Efter detta bjöd resekommittén in till att köpa en mycket god gulaschsoppa till bra pris. Kl. 13.10 offentliggjordes valresultatet som följdes av en stämningsfull konsert med Martin och Jennifer. Kl. 14.30 gav Sylvia Asklöf, Politisk chefredaktör på BLT ett föredrag om Ryssland – Framtid eller baktid. Ytterligare en härlig dag på Litorina folkhöhskola med andra ord!