För studerande

Detta är en av Litorina folkhögskolas arkivsidor.

För komplett kursutbud och uppdaterad information, besök vår nya webbplats.

Inaktuella sidor kommer att släckas ner undan för undan.

Välkommen till oss – och till nya möjligheter

Att läsa på Litorina är som att gå på upptäcktsfärd. Du kommer att finna nya sidor hos dig själv. Du kommer att märka att dina åsikter intresserar andra och du kommer att hitta kompisar med olika bakgrund, nationalitet och ålder. Under färden upptäcker du kanske även studieglädjen som du trodde att du hade tappat bort.

Allmänbildning och att se på saker ur olika vinklar är viktigt på vår skola. Därför diskuterar vi ofta och mycket och ger oss gärna ut på studiebesök. Hur lektionerna ser ut och vad vi pratar om där beror i allra högsta grad även på dig – vi utgår alltid från vad du vill, vad du har för erfarenheter och förkunskaper.

Litorina har ju även en speciell profil. Det betyder att du får lära dig mycket om människorna och länderna kring Östersjön. Inte nog med det: varje år reser vi till ett spännande Östersjöland.

Välkommen till vår skola och till nya möjligheter. Vi ser fram emot att lära känna dig.