Vernissage av fotoutställningen ”Bakom kulisserna”

Posted on mar 11, 2013

Den 12 mars kl 12:30 är dags för vernissage av Eric Gustafssons fotoutställning ”Bakom kulisserna” i Litorinas lilla konsthalle.

Eric Gustafsson, som är 25 år, arbetar som frilansande filmarbetare. I utställningen ska Eric dela med sig av foton som han har tagit under inspelningen av olika filmprojekt som han medverkat i.

De senaste tre åren har Eric haft möjlighet att arbeta på flera olika filmprojekt. Kameran har han haft med sig till inspelningsplats för att kunna hålla reda på detaljer mellan olika scener. Ofta handlar det om små detaljer som ändå har avgörande betydelse för att publiken ska kunna uppskatta filmen när den är färdig. Hade han koppen i höger eller vänster hand? Har hon samma blus på sig som i den förra scenen?

Eric fotograferar även en hel del på sin fritid.

Han har läst Rörlig Bild på Törnströmska gymnasiet i Karlskrona och studerat filmhantverk på Gotlands och Skurups Fölkhögskola.

Fotoutställning i Litorina kommer att vara till den 9 april.