Välbesökt firande av polska nationaldagen!

Posted on nov 11, 2014

Den 11/11 firar Polen sin nationaldag och det gjorde även vi på Litorina folkhögskola.
Kursdeltagare, personal och allmänhet kom för att lyssna på Marcin Pospiech, praktikant på Litorina folkhögskola från Polen som berättade om varför man firar denna dag. Astrid Selling och Kristin Borgehed spelade polsk folkmusik. Till polska toner fick ca 80 besökarna avnjuta polska specialiteter som grönsakssallad, krakowská (polsk korv), bröd samt gelédessert med grädde som Anna Wojciak, Litorinas Husmor och Anna Glebala, Kursdeltagare i Intensivsvenska hade lagat. Åsa Bejdevi, Marknadsförare & Östersjöprofilansvarig var samordnare för sammankomsten.