Utställning Veronica Svensson 15/11 Lilla konsthallen, Litorina folkhögskola

Posted on nov 13, 2012

Torsdagen den 15 november kommer konstnären Veronica Svensson att ha vernissage i Lilla Konsthallen, Litorina. Konstnärens färgstarka oljemålningar presenterar b.la. marina motiv, natur och djur under olika årstider.

Veronica Svensson är självlärd och hon bor på Sturkö. Hon började måla på 90-talet och har under åren förkovrat sig med flera olika konstkurser. Detta är hennes första egna utställning.

Vi är glada att få välkomna Veronica till Litorina!

Veronica Svensson har tidigare varit elev på Litorina. Hon har studerat på Klara Livet och gått tre år på Litorinas båtbyggarlinje.

Alla är hjärtligt välkomna till vernissage där ni även får möjlighet att träffa Veronica!

15 november kl. 12.30.

Utställningen i Lilla konsthallen, Litorina kommer att vara öppen till och med den 18 december.