Utbildning i folkbildning, demokrati och mänskliga rättigheter

Posted on maj 23, 2017

Vilken lyckad helg det blev då Sensus Riksförbund höll en utbildning i folkbildning, demokrati och mänskliga rättigheter på Litorina Folkhögskola.

Det var fantastiskt med 30 deltagare på lördagen då vi pratade om demokrati/mänskliga rättigheter. På söndagen fortsatte vi med utbildning i projektarbete, berättar Pia Marcolin ifrån Sensus.

Helgen genomsyrades av demokratins betydelse för vårt samhälle och de mänskliga rättigheterna. En arbetskommitte´ bildades och framtidsplaner och samarbeten kom till skott.
– Att ”tänka demokrati” i alla situationer är inte självklart för alla, det vi kan göra är att förmedla och åter förmedla fördelarna med vårt styrelseskick som våra förfäder kämpat för, sa Yasin Ahmed på ett sätt som entusiasmerade!

Här delar Ammar Almustafa, Sveriges Syriska Riksförbund, med sig av sina bilder.