Uniform på jobbet-dagen

Posted on jun 4, 2019

De finns mitt ibland oss, på alla arbetsplatser, så även på Litorina folkhögskola. Hemvärnssoldaten kan vara busschauffören som kör dig till jobbet, kassörskan du handlar din mjölk av eller varför inte din lärare.

-För att synliggöra alla frivilliga hemvärnssoldater bär vi vår uniform på vår ordinarie arbetsplats, berättade Patrik som till vardags är lärare på Litorina.
-Vid en allvarlig situation såsom skogsbrand, översvämning eller snökaos är vi redo att hjälpa till.

Den 29 maj 2019 var det Uniform på jobbet-dagen, men även Veterandagen vilket innebar att vi hissade den svenska flaggan på Litorina enligt konstens alla regler.
Tack till Patrik som gick runt i klasserna och informerade om Hemvärnets uppdrag.

Foto: Heleen