Två dagar av höst i Skara: ungdomsforumet Sverige-Litauen

Posted on okt 22, 2010

Från 7 till 10 oktober åkte ett flertal deltagare från Litorina folkhögskola till Skara att delta i ungdomsforumet Sverige-Litauen som organiserades av Svensk-Litauiska Riksföreningen.

Tatiana Lindmark, kursdeltagare i Intensivsvenska skriver om forumet:

Vi hade ett intressant program under två dagar, fredag och lördag. Vi startade tidigt på morgonen, när tjock mjölkig dimma låg över gamla hjärtat av Sverige – Västergötland. Läs mer!

Jenny Viklund, kursdeltagare i Allmän kurs berättar:
Jag måste erkänna att mitt intresse för Östersjöländerna inte precis varit enormt, dels på grund av en viss avsaknad av entusiasm från min sida, men också på grund av bristande fokus på området runt Östersjön i grundskolan och den första tiden på gymnasiet. Under i stort sett hela min studietid har man som lärare aldrig tagit upp några Östersjöländer förutom på historielektionerna då fokus var på det första och andra världskriget.