Tidigare kursdeltagare som lyckats

Posted on jan 8, 2020

Litorina välkomnade tillbaka Nicklas Wei på Uppropet idag. Nicklas har läst på Litorina 2013-2016 och sedan kommit in på Linnéuniversitetet; nu frilansar han som interaktionsdesigner och webbutvecklare. Nicklas berättade sin historia framför publiken, en historia som många av deltagarna antagligen känner igen: hur det hade varit tufft i gymnasiet för honom; hur han sökte till Litorina, men hamnade på mycket låg närvaro; och sedan insåg att Litorina var hans sista chans att nå målet: att studera vidare. Nicklas arbetade sedan fram sig till en av eleverna med högst närvaro och till och med fick Litorinastipendiet. Idag håller han på att starta eget företag tillsammans med en kompis. Nu är karriären igång på riktigt!
Det var ingen lätt resa men du klarade av det. Grattis! Lycka till med dina framtida jobb, hoppas det fortsätter bra!
Text: Larissa von Bychelberg, bild Bosse Vesterlund