Tack för praktiken!

Posted on apr 26, 2016

Under de senaste åtta månader har det varit jag som skrivit för Vassbladet (tack att ni läst!), spammat er om allt som pågått i skolan (tack att ni inte varit sura för det!) samt berättat om mitt hemland (har ni era garndockor kvar? ;-))

Min praktik på Litorina folkhögskola närmar sig till slut och därför vill jag skriva några rader till, för det mesta för att tacka alla som blivit mina kollegor och alla som tålmodigt tagit mig emot på sina lektioner.

När jag åkte hit till Karlskrona hade jag en dimmig uppfattning om det som jag skulle göra på Litorina folkhögskola. Men tack vare alla trevliga människor här föll allting på plats. Här på skolan har jag lyckats att hitta tillämpning både för mina intressen och min erfarenhet från olika områden – journalistik, marknadsföring, fotografering samt svensklärarerfarenhet.

Det mest spännande, tycker jag, var att träffa journalister som kommit till vernissage eller Öppet hus, och känna att jag bidragit en liten del till att evenemanget blivit verklighet.

Jag tackar alla som arbetat med mig på Litorina. Jag har lärt mig mycket från er. Det gäller både jobb och inställning till livet. Det var en väldigt upplevelserik och spännande erfarenhet som jag säkert kommer att minnas och uppskatta hela mitt liv. Tack för det.

Med vänliga hälsningar,
Nina Shpakouskaya.