Sydkraft uppträder på Litorina

Posted on mar 12, 2009

Bandet Sydkraft från Nordiska folkhögskolan i Kungälv gör en turne i södra Sverige. Bland andra ställen kommer de att spela en eftermiddagskonsert på Litorina den 17 mars mellan 14.30 och 15.30.Bandet Sydkraft består av fyra personer: Anna – ”kvinnan som aldrig upphör att förvåna”, Stefan – ”en tillbakalutad kille som njuter av livet och är en driven akademiker”, Henric – ”en hård kille med ärrade händer på utsidan och en riktig mjukis på insidan”, Erika – ”en själ full av blues bakom den välpolerade ytan”. Sydkrafts grundrepertoar utgörs av svenska visor.

Konserten arrangeras av Litorinas kulturkommitté, som medverkar aktivt i Litorinas kulturevenemang såsom vårt teaterbesök i december då vi tittade på pjäsen Dracula och konserten av elever från Knut Hahn gymnasieskolan i Ronneby.