Svenska traditioner inför midsommar

Posted on jun 16, 2017

”Regnet det bara öser ner” och vi förbereder våra deltagare för nästa veckas högtid-Midsommarafton!
Varför firar man midsommar, varför sjunger man sånger med svåra texter och varför har man blommor i sitt hår?
Många frågetecken att räta ut och många nya saker att lära.
Lärarna Bosse och Ulf både sjöng och dansade ”små grodorna” i pedagogiskt syfte!

Vi praktiserar den ena svenska traditionen efter den andra. Det är dags för deltagarna i sommarskolan att få pröva på hur det är att bugga!
Riktigt härligt fredagsnöje!

Vi praktiserar den ena svenska traditionen efter den andra. I dag var det dags för deltagarna i sommarskolan att få pröva på hur det är att bugga! Först börja med att klappa och stampa fyrtakt. Sedan lägga på rörelser och där efter försöka till musik! Riktigt härligt fredagsnöje!

Publicerat av Litorina Folkhögskola den 16 juni 2017