Sune Forsberg ställer ut i Lilla Konsthallen

Posted on okt 30, 2019

Vi välkomnar nästa konstnär att ha vernissage på Lilla Konsthallen, Litorina Folkhögskola.
Då är det dags för Sune Forsberg att visa sina alster i utställningen ”Bilder från Italien”.

Vernissagen är den 12 november klockan 12.45, och utställningen pågår till den 29 november.
Sune Forsberg är konstnären från Stockholm som blev smålänning och numera världskänd i hemmakommunen Markaryd.
Sune har en mycket spännande bakgrund och började som grafiker och fotograf men fortsatte sedan som tecknare på SVT och där bland annat på TV-Nytt i det legendariska programmet Hylands Hörna. Efter det har Sune arbetat som lektor i bild på Uppsala Universitet och bildlärare på högstadiet.

Sunes lista över jurybedömda utställningar är mycket lång och imponerande. Hans bilder har kunnat avnjutas i ett hundratal utställningar, däribland på Liljewalchs Konsthall i Stockholm, Konsthallen i Göteborg och Teckningsmuseet i Laholm.

Sunes utställning på Litorina visar bilder ifrån Italien eftersom Sune har en stor kärlek till Italien och började sina resor dit redan på 50-talet. Under åren har han gjort ett flertal målarresor dit tillsammans med sin konstnärskompis Sven Ljungberg.

Vi hälsar Sune varmt välkommen till oss på Litorina!