Studiebesök på Sveriges Radio Blekinge

Posted on okt 1, 2015

Allmän kurs och SMF var på studiebesök på Sveriges Radio Blekinge när de hade Öppet hus 1 oktober.

På plats i radiohuset på Högabergsgatan fanns reportrar, en meteorolog samt representanter från Rädda barnen. För den vetgirige fanns det möjlighet att gå en guidad tur eller prata direkt med de reportrar som vi vanligtvis bara hör på radio.

Radion är en spännande och levande arbetsplats där medarbetarna ständigt har många bollar i luften. Det gäller att vara närvarande i nuet samtidigt som de ska planera för morgondagen och program som ska köras om några månader. En god simultanförmåga är en fördel.

I samband med Öppet hus så samlade Rädda barnen in medel till sin hjälpverksamhet för flyktingar.

IMG_0174 (1) IMG_0351