Studiebesök i Ronneby

Posted on aug 2, 2017

Att man lär sig mycket genom resor och olika besök utanför skolans väggar är inget nytt för våra deltagare i Etableringskursen och SpråkSMF. Idag satt vi oss därför på tåget och åkte till Ronneby. Det viktigaste i vår lista var att besöka Heliga Kors kyrka.

Kyrkans äldsta delar byggdes i slutet av 1100-talet och representerar medeltidens arkitektur. Utom det så finns det i kyrkan fantastisk renässans och barockkonst i form av träarbeten på väggarna. Här har varje detalj sin historia som gör det här stället unikt på olika sätt.

Vi delar med oss av våra bilder som vanligt och rekommenderar högt att besöka Heliga Kors kyrka vid tillfälle.