Städdag i centrala Karlskrona

Posted on maj 24, 2019

Idag städade vi tillsammans för att hålla Trossö rent!
På nio olika platser runt Trossö var det full aktivitet för att plocka bort skräp på marken. Kommunaltjänstemän, politiker, skolor och byalag var representerade. Litorina ville såklart vara med, så våra deltagare åkte med Citytåget till Björkholmen för att plocka skräp.

Med griptänger och plastpåsar hjälptes vi åt att göra vår stad ren. Eller som en av Litorinas deltagare från Afghanistan sa strax innan arrangemanget startade:
– Karlskrona är min stad och den ska få vara fin!
Av stadsområdets nio olika delar så valde Litorinas deltagare att städa på Björkholmen!

Tack Stadsbudskåren och alla andra som gjort denna positiva och mycket viktiga dag möjlig!