Gör en film

Sommarkurs ”Gör en film”
23 – 27 juni 2014

Går det att göra en film på en vecka?

I den här sommarkursen går vi igenom dem olika stegen i en filmproduktion från manus och storyboard till foto och klippning. Vi arbetar både teoretiskt och praktiskt och målet är att vi ska få ihop en färdig kortfilm vid kursens slut.

Gästlärare är Eric Gustafsson, frilansande filmarbetare från Karlskrona.

När: 23-27 juni 2014
Var: Litorina Folkhögskola
Vasskär, Gullberna Park
371 54 Karlskrona
Sista anmälningsdag: 31 maj 2014

Anmäl dig genom att ladda ner en anmälningsblankett på vår hemsida och posta den, eller maila namn, adress och telefonnummer till info@litorina.fhsk.se så skickar vi ett anmälningsblankett til dig.

Kursavgift: 1400 SEK (välkomstfika, försäkring, utrustning, avslutningslunch).
Möjlighet till prisvärt boende nära skolan finns.
Bankgiro: 5115-6677

Vid för lågt antal deltagare kan kursen ställas in. Besked lämnas senast den 31 maj 2014.

Kursansvarig:
Eric Gustafsson