Försommarens natur

Sommarkurs om försommarens natur
9 – 13 juni 2014

Vad vet ni om försommarens natur och dess unika egenskaper?
Nyfiken? Intresserad?
Välkommen till vår sommarkurs om Försommarens natur!

I den här kursen planerar, genomför och efterarbetar vi exkursioner till olika sjöar, åar, skogar, myrmark och strandängar. Framför allt  tittar vi på floran men vi tar även upp ekologin, djurlivet och geologin.
Till viss del använder vi bilen som transportmedel men det blir även en hel del gående. Vi använder oss av utrustning såsom olika sorters håvar, kikare,pH-meter och luppar…

När: 9-13 juni 2014
Var: Litorina Folkhögskola
Vasskär, Gullberna Park
371 54 Karlskrona
Sista anmälningsdag: 31 maj 2014

Anmäl dig genom att ladda ner en anmälningsblankett på vår hemsida och posta den, eller maila namn, adress och telefonnummer till info@litorina.fhsk.se så skickar vi ett anmälningsblankett til dig.

Kursavgift: 500 SEK (fika första dagen, resekostnader, försäkring, kopior och visst material ingår)

Möjlighet till prisvärt boende nära skolan finns.
Bankgiro: 5115-6677

Vid för lågt antal deltagare kan kursen ställas in. Besked lämnas senast den 31 maj 2014.

Kursansvarig:
Ingemar Månsson