Dags att utse ny Litorina- stipendiat

Posted on mar 14, 2019

Som ett led i Östersjöprofilen har Litorina Folkhögskola en praktikant från andra sidan Östersjön. Tiden för att ansöka om praktikplats hos oss under perioden den 12 augusti 2019 till den 17 augusti 2020 har nu tagit slut. Att hitta den person som passar praktikplatsen bäst bland de sökande kan vara en svår uppgift. I år har vi fått 28 ansökningar. Den största delen av de sökande kommer från Ryssland (12) och Ukraina (7). Andra sökande kommer från Tyskland, Polen, Vitryssland och Litauen. Beslutet om praktikplatsen tas senast den 24 mars. Vi är väldigt glada över att det finns så många unga människor som bor på andra sidan Östersjön och är intresserade av att bidra till Litorinas verksamhet, sprida kunskap om sina länder och lära känna vårt vackra Karlskrona och svensk kultur genom att praktisera hos oss.