Sång och musik som pedagogiskt verktyg

Posted on jun 19, 2017

Idag fortsätter vi att använda sång och musik som ett pedagogiskt verktyg.
Allt samtidigt som man har kul och mår bra. Visst är det finurligt?

Sommarskolan deltagare sjunger och övar till Ted Gärdestads klassiker ”för kärlekens skull”.
Anna och Derry visar dem vägen.

Idag fortsätter vi att använda sång och musik som ett pedagogiskt verktyg. Genom sången övar man upp känslan och förståelsen för vad stavelser är. Man övar på betoning i flerstaviga ord och man får en förståelse av en menings indelning. Allt samtidigt som man har kul och mår bra. Visst är det finurligt? Sommarskolan deltagare sjunger och övar till Ted Gärdestads klassiker "för kärlekens skull". Anna och Derry visar dem vägen.

Publicerat av Litorina Folkhögskola den 19 juni 2017