Samarbetsövningar för Lärarassistenterna

Posted on feb 28, 2019

Att kunna vara en problemlösare är en förutsättning för en nybakad Lärarassistent i deras dagliga arbete.
Idag ägnade de därför hela dagen åt olika samarbetsövningar där många av dem just handlade om att lösa ett problem i grupp.

En av uppgifterna gick ut på att bygga ett så högt hus/torn/staty som möjligt av spagetti och marshmallows. Detta givetvis under en begränsad tid.

Skapelserna blev riktigt fina… och goda!

Så här såg det ut och lät det under en av dagens samarbetsövningar.

Idag slog Litorinas blivande Lärarassistenter bokstavligt talat nästan knut på sig själva. Så här såg det ut och lät det under en av dagens samarbetsövningar. Säga vad man vill… men ibland är det extra roligt att få knyta upp sina problem!

Publicerat av Litorina Folkhögskola Torsdag 28 februari 2019