Så har vi en fjärde ny kollega, Linda Nilsson

Posted on aug 14, 2020

Linda upptäckte i tidigt ålder sitt intresse för språk och andra kulturer. Hon bodde i USA som liten och har studerat och jobbat i många olika länder; bland annat har hon varit volontär i Israel och studerat språk i både USA och Tyskland.
Hon har gymnasielärarexamen och har jobbat i grundskola, gymnasium och vuxenutbildning. De senaste åren har hon även arbetat med SFI och Svenska som andraspråk. På Litorina ska hon börja med att undervisa i språkgrupperna och engelska.
Linda är nyfiken på att arbeta på en folkhögskola. Hon brinner för integration och ser fram emot att vistas i en mångkulturell miljö. Då har du hamnat precis på rätt ställe!
Vi är glada över att få samarbeta med dig Linda! Välkommen!

Text och bild: Larissa von Bychelberg