Riksdagspartierna presenterar hur deras Sverige kommer att vara

Posted on aug 28, 2018

Inom kort är det ju val. Idag hade vi besök av representanter från de partier som idag är representerade i Riksdagen.

Under förmiddagen var politikerna runt i klasserna för att presentera vad de vill lyfta fram i debatten. På eftermiddagen samlades politikerna för paneldebatt i Aula Litorina.

Paneldebatten representerades av Åsa Gyberg- Karlsson, Vänsterpartiet, Magnus Manhammar, Socialdemokraterna, Olle Hilborn, Miljöpartiet, Inga-Lena Fischer, Liberalerna, Magnus Larsson, Centerpartiet, Emma Swahn- Nilsson, Moderaterna, Adam Jansson, Kristdemokraterna och Lotta Antman, Sverigedemokraterna.

Moderator var Anders Gustafsson, politisk redaktör på BLT.

Bland frågorna som diskuterades i paneldebatten var: Miljöfrågan och transporter, Skolan; Hur ska vi kunna göra en bra skola, och hur bryts segregationen inom skolan? Hur vill ditt parti öka jämställdheten mellan könen? Hur ska jobben bli fler? Sysselsättning och arbetsmarknad. Vilken är den viktigaste ekonomiska frågan? Migration, en av valets ödesfrågor.

I nästa vecka kommer det att arrangeras skolval här på Litorina.