Ouch – en rädd show på Litorina

Posted on mar 23, 2010

Den 13 april anordnar Litorina folkhögskola en teaterföreställning i filmsalen Hamboringen i Gullberna Park. Föreställningen heter Ouch – en rädd show. En sorglig, jobbig, vidrig och sjukt rolig musikalisk teaterupplevelse.

Ingmar Bergman slogs mot sina dämoner. George Orwell blev galen för att storebror såg honom.Ika Salo har lidit av bacillskräck hela sitt liv. Erica Jong var rädd för att flyga. Don Quijote fäktade mot sina väderkvarnar. Michael Jackson vägrade bli vuxen. Nicole Kidman undvek fjärilar som barn. Winona Ryder har upprepade gånger blivit arresterad för snatteri trots sin förmögenhet. Sverker Åström Kom inte ur garderoben förrän han var 87 år. Greta Garbo flydde alla sociala sammanhang. Lars Winnerbäck lider av svår scenskräck. Paris Hilton har svårt att hitta en äkta bästa vän. Håkan Hellström letar lyckan på kemisk väg. Lindsay Lohan led länge av ätstörningar.

Rädd. Räddare. Räddast. En kaotisk show.

Manus: Emma Broström
Regi: Annette Norberg Scenografi & Kostym: Agneta Forssell
I rollerna: Sarah Brobeg, Greger Lindquist, Aleksa Lundberg, Mats Sturesson, Caroline Reuf.
Musiker: Gunnar Andersson, Stefan Johansson och Simon Runsten