Nya medarbetare

Posted on aug 20, 2018

Om man sätter tre tjejer i en båt och ber dem att enas om något som förenar dem alla- är det ens möjligt att få ett svar? Jodå!

Det tog förvånansvärt kort tid att få Litorinas tre nya medarbetare att förenas i något som kunde liknas vid deras gemensamma nämnare.
Efter bara någon minut enades de om att Polen är ett land som alla har starka band till.
Det lät ju nästan för bra för att vara sant då alla tre är nya medarbetare på Litorina som arbetar starkt med sin Östersjöprofil.

Heleen Podsedkowska, Gabija Kvieskaite och Kicki Stamblad är tre nya glada ansikten på Litorina. Alla tre är fulla av förväntan och känner redan efter några veckor på skolan att de hittat hem på en arbetsplats som är full av möjligheter.
– På Litorina finns det en möjlighet för alla. Oavsett ålder och vad du har för bakgrund, säger Litorinas nya praktikant Gabija Kvieskaite.

Vi hälsar tjejerna varmt välkomna!

Heleen Podsedkowska kommer närmast ifrån Biosfärområdet Blekinge Arkipelag, Kicki Stamblad har arbetat på LO-distriktet i Småland och Blekinge och Gabija Kvieskaite är praktikant i från Litauen. Där jobbade Gabija bl.a. som svensklärare.