Ny praktikant!

Posted on aug 14, 2014

Hejsan!

Jag heter Marcin och kommer från Polen. Jag har studerat Skandinavistik på Gdansk universitet och på Mälardalens högskola i Västerås. Jag har förälskat mig i Karlskrona när jag började utbilda mig till guide med Stena Line. När jag fick veta på att det finns en ledig praktikplats på Litorina folkhögskola ville jag omedelbart anmäla mig!

Jag är en ung människa som inte är rädd för utmaningar, en blivande översättare, en drömmare som strävar efter att uppfylla sina drömmar och en omättlig jordenruntfarare.

På Litorina kommer jag att arbeta först och främst med marknadsföring och Östersjöprofil, men jag ska också assistera vid några kurser för seniorer. Redan nu vet jag att jag kommer att lära mig en massa nya saker och utveckla mina språkkunskaper betydligt. Jag hoppas att jag också kommer att bidra mycket till Litorina folkhögskola och ser fram emot att samarbeta med hela personalen!

marcin_foto