Nu är Karlskronas filmfestival Carl International Film Festival (CIFF) igångkickad.

Posted on aug 24, 2018

Glitter, glamour och en hel del folkbildning såklart!

För andra året i rad rullades den röda mattan ut framför Konserthuset där invigningen hölls.
Årets ledord för festivalen är öppenhet, fred och frihet och fokusområdet är Östersjöregionen.

Litorina Folkhögskola är högst delaktiga i festivalen då vi är Main Sponsors och ikväll fanns både våra kursdeltagare och personalen med på visningen av premiärfilmer Gräns.

Nu ser vi fram emot resten av veckans festivalschema som bjuder på både spännande filmer, föreläsningar och workshops.
Grattis CIFF till en lyckad invigning!