Matthew på prao på Båtbyggarlinjen

Posted on nov 22, 2019

-Jag har tillverkat en fågelholk som jag ska sätta upp hemma i trädgården i Spandelstorp.
Det berättar en stolt Matthew Lindeberg, 14 år som under två veckor varit prao på Litorinas Båtbyggarlinje.
Idag är det fredag och Matthew gör sin sista dag som prao-elev inne på Stumholmen. Han trodde inte att han var en kille som gillade att bygga i trä men hans prao har fått honom att våga testa att bygga. Samt att dessutom tycka att det är riktigt kul.
– Min lärare valde den här platsen åt mig och det blev ett bra val. Jag har hjälpt till med lite av varje och är nöjd med mina två veckor hos båtbyggarna, säger Matthew.

Litorina Folkhögskola önskar dig lycka till med allt i framtiden!
Bild: Agrita Martinsone