Litorinadagen på annat sätt

Posted on maj 15, 2020

I vanliga fall så firar vi vår Litorinadag genom att bjuda in till skolans öppna hus.
En festlig dag som vi ser fram emot varje år då vi visar vår verksamhet och bjuder allmänheten på både föreläsningar, musik och mat.
I år gick inte dagen under rådande omständigheter inte att genomföra så istället blev det en dag för oss själva full av folkbildning.

Även vi folkbildare måste så klart folkbilda oss! Så idag bar det av till trakterna runt Asarum för att uppleva och ge hela kollegiet en dag fylld av nyttig fortbildning.

Ett spännande besök i jättegrytorna i Tararp, möte och förtäring hos det mycket charmiga cafét Mormors Bakeri, allsång och mycket annat fanns med på dagens agenda.

Tack till alla för genomförandet av en fin Litorinadag som firades på ett helt nytt sätt!

Nu får bilderna på alla härliga kollegor tala sitt tydliga språk för hur härlig vår dag blev!

Nästa år firar vi skolans 28 år och då hoppas vi att allt är som vanligt och att vi ses i Litorinas trädgård!