Litorina Folkhögskola i samarbete med Café Elsa’s bjuder till Irländsk jam session på Café Elsa’s på torsdag den 26 november kl 17 – 20

Posted on nov 24, 2015

Ett obestämt antal musiker (förra gången var vi 12 stycken) som spelar irländsk folkmusik träffas och spelar och sjunger helt informellt. Inga mikrofoner, ingen scen. Vi sitter runt ett bord och kommer på vad vi ska spela efterhand. Ett sånghäfte skickas runt så att alla får hänga med och sjunga. Det här är något som händer i irländska pubar världen över men som är en unik företeelse här i Blekinge.

Bland musiker är Litorinas lärare Andy Davey. I sommar håller han en sommarkurs i irländsk folkmusik.

Plats Café Elsa’s, Ronnebygatan 30 Karlskrona            Fri entré

Ny bild