Litorina deltog i Mångfaldsdagen

Posted on dec 2, 2015

Eva Rosén-Engström, lärare på Litorina folkhögskola och Anita Ringborn, deltagare i kursen ”Vetgiriga seniorer” presenterade skolans verksamhet i ramen för projektet Inkludera mera på Mångfaldsdagen idag.

Mångfaldsdagen anordnades av Karlskrona kommun som är en av Litorina folkhögskolas stiftare. Under evenemanget berättade en rad entreprenörer och andra aktörer om sina insatser riktade mot att alla människor ska ha samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter i det svenska samhället.

Litorinas representanter berättade bland annat om utställningen skapad av ensamkommande barn som visades på skolan, om temadagen mot rasism, sommarkursen ”Mat från världens hörn” och andra aktiviteter.

DSC_0144 DSC_0146 DSC_0149 DSC_0150 DSC_0152 DSC_0155 DSC_0157 DSC_0159