Litorina 20 år

Posted on jun 3, 2013

Aulan var fullsatt under Litorinadagen, som bjöd på en heldag med föreläsare, mat, musik och stipendieutdelning. En av höjdpunkterna var när Gustav Fridolin berättade om  glädjen att få gratulera en ung folkhögskola i Sverige. Oftast när han är inbjuden så handlar det om firande av skolor som är mer än 100 år gamla men Litorina visar på att nya folkhögskolor skapas och växer. En annan höjdpunkt var när Göran Rydberg som både är synskadad och döv visade upp sina fotografier som han själv tagit. Han fastnade för en vacker eld som han kunde se ljuset från men när han framkallade och förstorade bilden så fanns det även en man där. ”Det hade han ingen aning om”! Bra jobbat rektor med personal! Ni bjöd på en dag som väckte många tankar och idéer!

Källa: KFH nytt, NYHETSBREV 3 JUNI 2013