Last night in Sweden – The true story

Posted on feb 16, 2018

Det blev en väldigt lyckad vernissage då fotograf Magnus Lejhalls fotoutställning invigdes på Litorina Folkhögskola. Fotoutställningen ingår i projektet ”Last night in Sweden – The true story” där 100 fotografer ger sin vardagsbild av Sverige.Vid lunchtiden idag fylldes Lilla Konsthallen av nyfikna åskådare som ville ta del av Lejhalls bidrag till projektet.

– Vad hände egentligen i Sverige igår kväll? Projektet blev ett svar på Donald Trumps uppmärksammade uttalande om Sverige, sa Magnus.

Han berättade vidare att projektet har blivit en bok och att han i utställningen visar ett urval av sina bilder som inte är med i boken.

Magnus Lejhall jobbar som bildjournalist framförallt med sport, dagspress, kundtidningar, reklam och porträtt.

Utställningen pågår till den 13 mars och går att besöka dagtid mellan 09.00 och 16.00

Läs mer om Magnus Lejhalls bilder och om hela fotoprojektet på SVT Blekinge