Lärarstudent nyfiken på hur det egentligen är i klassrummen

Posted on mar 10, 2020

– Det har varit spännande att få se hur man kan använda olika pedagogiska verktyg för att få deltagarna att förstå.
Så säger Louise Helgesson efter en dags praktik på Litorina. Louise pluggar till vardags på Linnéuniversitetet och tänker så småningom att bli lärare i svenska som andraspråk.
– Jag går min andra termin och är väldigt nyfiken på att få se hur det fungerar ute i ett klassrum, berättar Louise efter dagens slut.

Lousie tillbringade sin dag tillsammans med Språk Gruppen där språknivån varierar stort mellan deltagarna.
– Jag förstår att det är en stor utmaning att få med sig alla i klassrummet. Att inte tappa de som redan förstår när man lägger mycket energi på de som inte har något språk alls.

Tack för idag Louise och välkommen tillbaka till oss!