Kurland

Posted on aug 8, 2018

I dag har personalen och medlemmar ur styrelsen fått uppleva Lettland genom vår rektor Agrita Martinsone. Bättre guide kan man knappast ha!
Genom dagen har Agrita tagit oss med till många spännande platser.
Vi startade vår dagsutflykt med att åka till Talsi i Kurland som även kallas för storkarnas land. Denna magnifika fågel kantade bokstavligen vägen vi färdades på.

Efter ett stopp på chokladfabriken Pure där vi fick göra choklad tillsammans var vi framme i Agritas hemstad Talsi. Den pittoreska lilla staden ligger vid en liten sjö som omges av gröna kullar.
Där gjorde vi flera studiebesök där det ena var på skolan där Agrita arbetat som rektor.

Stort tack till Agrita för en givande dag. Vi lär oss mycket nytt om ditt forna hemland varje dag!