Kulturevenemang våren 2018

Kulturevenemang i olika former är ett viktiga inslag på Litorina folkhögskola.  Om inget annat sägs, så är evenemanget på Litorina folkhögskola, Backsippevägen 4 (Vasskär, Gullberna park).

Det är fri entré till samtliga evenemang som nämns nedan.

Mer detaljer kan komma att presenteras i nära anslutning till evenemangen. Håll därför utkik i vårt Facebookflöde som uppdateras dagligen vardagar.

23 januari: Utställning i Lilla konsthallen, ”Svart på vitt”,  Mohammad Shnaino. Vernissage klockan 12:30.

8 februari: En berättarföreställning med inslag av Bellmans musik med Lena Lövdahl Aula Litorina klockan 14:30

15 februari: Fotoutställning i Lilla konsthallen,  Magnus Lejhall. Vernissage klockan 12:30.

15 mars: Utställning och föreläsning, Yvonne Walther ”Ett hav i förändring”. Vernissage för utställningen klockan 12:30 i Lilla konsthallen. Föreläsningen 14:30 i Aula Litorina.

22 mars: Teaterföreställning med Teater Arken Aula Litorina klockan 14:30.

10 april: Deltagarna i kursen Akvarell och oljemålning ställer ut i Lilla konsthallen. Vernissage klockan 12:30.

Fler evenemang är på gång under våren, så håll utkik på www.facebook.com/litorina!

(Reservation för ändringar)