Konstutställning

Posted on aug 13, 2014

En grupp lokala konstnärer ställer ut sin konst den 11-17 augusti i Litorina folkhögskolas lokal, dvs. i Slup och barkasskjulet på Stumholen.

Utställningen består först och främst av målerikonst och presenterar artisters olika stilar. Man kan hitta bilder målade både i vatten- och akrylfärg. Det finns till och med några tavlor som blandar måleri med klistrade foton.

Men vad som är mest enastående på utställningen är så kallade ”innovativa skapelser” av artisten Bengt Crona. Han fyndade olika slags grejor på loppisar, såsom gammal militärutrustning eller köksredskap, och använde dem att skapa helt nya artistiska former.

Konstnärerna har sin gemenesamma utställning tack vare Moa Brånstad som startade allt. Hon ville ställa ut sin konst och började fråga bland sina vänner om de kände någon som skulle också vilja vara med. Så småningom gick fyra andra personer med, dvs. Johanna Evaldsson, Börje Ingvarsson, Kerstin de Bourg och Bengt Crona.

Utställningen befinner sig i ett perfekt område där många turister kommer förbi varje dag. Endast på måndag räknade konstnärerna 210 stycken som besökte Båtbyggarslinjens lokal och redan igår eftermiddag var fem tavlor sålda.

Du kan besöka utställningen mellan kl 12-16 t.o.m. söndag den 17/8. Fri entré för alla!