Konsert med Patric Eghammer och Unit

Posted on feb 25, 2020

Det blev ett kärt återseende för dagens gäst, Patric Eghammer, då han under dagen besökte Litorina för att hålla en konsert eller som han själv säger; Ett författarbesök. Patric jobbade på skolan under fem år och var då bland annat ansvarig för de Vetgiriga Seniorerna.
– Under mina år på Litorina gjorde jag närmare 15 resor och fick besöka länder jag aldrig tidigare besökt, berättade Patric i början av konserten och fortsatte att prata om en människas resande som kan se ut på många olika sätt. Som idag då publiken fick följa med på Patrics musikaliska resa. Men vem är människan Patric då?
Är han gitarrist, författare eller lärare?
– Redan som barn skrev jag i en dagbok ” orden eller tonerna- mitt inre krig”.
– Jag vet fortfarande inte om jag är gitarrist eller lärare. Eller måste man sätta en etikett på vem man är?
Idag stod Patric på Litorinas scen tillsammans med de fenomenala musikerna i Unit.
Under sin konsert varvade Eghammer sin musik med att läsa historier ifrån sin senaste bok Hem till Holjekroken som släpps på lördag. Den boken består av 999 minnesfragment som blivit korta mänskliga stories.
Tack för en mycket fin konsert säger vi alla på Litorina!

Se videoklippet med den härliga inledningen från dagens konsert/ författarbesök med människan, musikern, gitarristen, läraren, Olofströmaren mm Patric Eghammer och Unit.
Njut av musiken och Patrics mycket viktiga ord!