Kom i form med körsång

Posted on jan 18, 2017

Det är de här två glada kvinnorna som vill hjälpa även just DIG att må bättre och bli gladare.
Metoden heter körsång och redan nästa vecka drar Astrid Selling och Camilla Bengtsson i gång en kör på Litorina Folkhögskola.

För alla som redan sjunger i kör är det ett faktum att varje körövning har en stor positiv påverkan på hälsan. Den ser till att kroppen läker, hjärtfrekvensen blir stabilare, man blir piggare, lär sig att andas rätt mm. För att inte tala om hur bra det är för språket och för den sociala biten!
Sammantaget så bra så att man helt enkelt funderar på om det är likvärdigt med medicin.

De båda tjejerna är två välkända namn inom både musik och entreprenörsbranschen. Astrid som är riksspelman och folksångerska och Camilla med mycket erfarenhet som projektledare inom samhälle och kultur. De har startat upp flera körprojekt och sjunger själva så mycket de bara kan!

– Alla som vill är välkomna att testa. Även de som inte går på Litorina men som finns i närheten och man behöver inte kunna sjunga, hälsar tjejerna.

Vi ses nästa tisdag, den 24/2 kl. 14.30 i aulan på Litorina!
Kom och sjung!