Invigning av Aula Litorina

Posted on nov 10, 2011

Äntligen var det då dags att inviga Aula Litorina.

Den 9 november bjöds gästerna på underhållning i form av tal, musik och mingel med mat.

Gästerna välkomnades av ett bildspel innehållande byggets väg från första spadtaget i maj till den färdigställda aulan fem månader senare.

Först ut av talarna var styrelseordförande Lars Werner som hälsade välkommen och tackade alla de som varit inblandade i bygget för det goda samarbetet. Han överlämnade sedan en symbolisk nyckel till rektor Agrita Martinsone.

Före detta elever underhöll gästerna med musik och spännande livsberättelse. Rektorns tal handlade om hopp och drömmar och en av hennes stora drömmar har nu blivit till verklighet genom att Litorina fått sin egen aula. Något hon länge kämpat för!

Aulan är 300 kvm stor och rymmer 150 personer. Lokalen är flexibel och har ny modern teknikutrustning och en fantastisk akustik.

Den ligger i grönskande harmoni och det stora fönstren ger en otrolig utsikt ut mot naturen.

Aulan är tänkt att användas till föreläsningar, uppträdande och utställningar.