Idag börjar Nabie sin arbetsprövning hos oss!

Posted on apr 9, 2015

Välkommen hit!!

Hej,

Jag skulle vilja börja med att säga att jag gillar Litorina Folkhögskola i Karlskrona. Eftersom jag har varit en elev i många år och vill gärna se en plats dit människor går för att lära sig något som kommer att göra deras framtid bättre.

Skolan kommer även att hjälpa mig att träffa många olika slags människor från andra länder. Vi kommer att utbyta idéer, prata och göra oss lyckliga.
Jag har varit lärare i många år med många studenter runt omkring mig. De kom för att få hjälp och jag var alltid redo att hjälpa dem och detta är något jag kommer att få uppleva igen i den här skolan och jag kommer att njuta. Studenter är alltid upptagna med att göra sina arbeten. De går till biblioteket för att ta reda på svaren. De möter deras lärare för riktningar och vad de ska förbereda inför vissa arbeten.

Jag vill arbeta i denna skola eftersom det kommer att påminna mig om mitt tidigare arbete som lärare och jag är redo att hjälpa till alla gånger. Detta kommer att hjälpa mig att lära mig nya idéer och nya saker.

Den första dagen jag träffade rektorn gjorde mig glad. Att jag får möjlighet att arbeta i skolan. Jag ser att rektorn är väldigt snäll och villig att möta alla typer av människor. Hon är bra i annalkande av nya människor. Jag är beredd på att prova på olika arbetsuppgifter. Jag anpassar mig lätt till olika situationer. Jag vill även informera att jag lider av dålig hörsel.

Med vänlig hälsning,
Pa Adikalie Nabie Musa Kamara.

nabie2