Friska Vindar kommer till Litorina

Posted on jan 21, 2010

På torsdag den 21 januari anordnades en live-konsert på Litorina. Friska vindar är ett internationellt musikband med musiker från tre olika Östersjöländer – Tyskland, Sverige och Estland.

Jörg, Liina, Andreas, Börje, Ingemar och Wolfgang bjöd oss på ett tiotal visor i alla möjliga stilar: svenska visor, amerikansk country, tyska sjömanslåtar och irländsk folkmusik m m. Allt detta blev mycket uppskattat av publiken som fick stämma in i refrängerna. Bandets fiolspelare Liina Andersson har dessutom varit elev på Litorina en gång i tiden.

Konserten anordnades av Litorinas kulturkommitté som jobbar med att organisera diverse kulturevenemang på skolan.

Vi tackar Friska vindar för den fina konserten! Ni är varmt välkomna åter!