Fotografen Magnus Lejhall ställer ut

Posted on feb 12, 2018

Den 15 februari startar en ny konstutställning på Litorina Folkhögskola. Då kommer fotografen Magnus Lejhall att visa sina bilder och hans bidrag i projektet ”Last night in Sweden- the true story”.

I projektet ger 100 fotografer sin bild av Sverige. Bilderna har tagits under sju dagar och en del av fotograferna har skickats ut på specifika uppdrag. Andra inbjudna fotografer har fått fria tyglar.

Som inbjuden fotograf via Bildbyrån visar Magnus ett urval av de bilder som han bidrog med i projektet.

Magnus jobbar som bildjournalist framförallt med sport, dagspress, kundtidningar, reklam och porträtt.

På torsdag den 15 februari kl. 12.30 har fotografen vernissage i vår Lilla Konsthall så passa på att träffa honom!

Utställningen pågår till den 13 mars.

Varmt välkomna!