Föreläsningsserien vårterminen 2020

Posted on jan 15, 2020

Föreläsningsserien vid Litorina Folkhögskola ingår i flera av våra kurser. De är öppna för allmänheten utan kostnad. Syftet är att belysa olika företeelser i samhället, gärna ur ett Östersjöperspektiv. Föreläsningarna är på tisdagseftermiddagarna med start klockan 14.30 och pågår i allmänhet cirka en till en och en halv timme.

Föreläsningarna vårterminen 2020:

To 23 jan Ingmar Elofsson ” Järnvägens historia i Blekinge”
To 30 jan Dennis Glimmefors ”Sång och panflöjt” Observera tiden: Start 13.10
To 6 feb Ulf Westerholm ”Chapman, Thörnström och varvet.”
To 13 feb Göran Janrell ” Olovlig underrättelseverksamhet och spioneri”
To 27 feb Niklas Carlsson ”DUNC- Världsarv, turister och näringsliv”
To 5 mars Mats Hjalmarsson ”Livet efter båtbyggarlinjen, riggare på Marinmuseum”
To 12 mars Sayed Hussani ”Kurdernas situation”
Övriga föreläsningar är tyvärr inställda

Plats: Aulan Litorina folkhögskola, Backsippevägen 4 (Vasskär, Gullbernapark) Karlskrona.
Fler detaljer kan komma att presenteras i nära anslutning till föreläsningarna. Håll därför utkik bland evenemangen och i vårt Facebookflöde som i allmänhet uppdateras dagligen vardagar.

Reservation för ändringar