Föreläsningsserien hösten 2018

Föreläsningsserien vid Litorina Folkhögskola är obligatorisk i flera av våra kurser. Föreläsningarna är öppna för allmänheten.

Plats: Aulan Litorina Folkhögskola, Backsippevägen 4 (Vasskär, Gullberna park) Karlskrona.

Tid: 14:30 och pågår cirka en till en och en halv timme.

Fri entré

Kort om höstens föreläsningar

Mer detaljer kan komma att presenteras i nära anslutning till föreläsningarna. Håll därför utkik i vårt Facebookflöde som uppdateras dagligen vardagar.

13 september                  Anton Borg, Blekinge tekniska högskola, ”Varför källkritik på internet?”

20 september                 Elin Teilus, ”Samiska sånger”

27 september                  Anneli Malmborg, ”Schizofreni ur anhörigperspektiv”

4 oktober                          Ted Bergdahl, ”Det polariserade Polen”

18 oktober                        Pax Baltica. Separat program. Plats: Konserthuset Karlskrona

25 oktober                        Annica Swanström, ”Heddas bok”

15 november                    Henrik JP Åkesson, ”Det gaur!”

22 november                   Sten Nordin, landshövdingen, ”Lettland 100 år – Blekinges Östersjörelationer”

29 november                   Jahn Sundin, ”Digitala verktyg i äldreomsorgen”

6 december                      Magnus Rydeving, Det dolda missbruket, en spelares berättelse: spelproblem och dess konsekvenser.

Reservation för ändringar.