Folkhögskolans dag

Posted on apr 24, 2020

”Så ett frö”- årets tema på Folkhögskolans dag som vi firat under förmiddagen i en ljuvligt grönskande Litorinaträdgård. Genom att hålla avstånd till varandra sådde vi basilika, gräslök, timjan och persilja i en av våra odlingslådor.
Vi passade dessutom på att plantera några av skolans värdegrunds ord för att påminna oss själva om hur viktigt det är att alltid vårda och låta dem växa. Se videoklippet när deltagare sår

Titta och lyssna på några av Litorinas kloka kollegor när de väljer värdegrundsord att ”plantera”. Allt i samband med den årliga högtiden Folkhögskolans dag då alla landets 155 folkhögskolor öppnar sina dörrar för att visa upp folkbildningens verksamhet. I år var temat ”att så ett frö” i syfte att visa hur viktigt det är att låta varje människas drömmar få en möjlighet att slå rot.