Etableringskursen och SpråkSMF besöker Mellanstadens Folkets Hus

Posted on jul 21, 2017

Idag bjöds Litorinas deltagare i Etableringskursen och SpråkSMF av ett hjärtligt bemötande av Mats-Olof Arnoldsson, som är ordförande i föreningen Mellanstadens Folkets Hus.

Föreningen är en ideell verksamhet som erbjuder allt från studiecirklar i språk, matlagning, hantverkeri till film, basket och småbarnsaktiviteter. Tanken är att panncentralen Mellanstaden ska bli en mötesplats för alla och att alla ska känna sig välkomna dit.

Renoveringen är i full gång och det finns fortfarande mycket som ska göras. Vill man erbjuda sin hjälp eller har några idéer, så kan man kontakta personalen på panncentralen.

– Varmt välkomna till ert hus, här får ni vara med och bestämma, förklarade Mats-Olof vid välkomnandet.