Estland 100 år som självständigt land uppmärksammas.

Posted on feb 27, 2018

På Litorina Folkhögskola har det blivit en tradition att uppmärksamma viktiga högtidsdagar i Östersjöländerna. Det är just då man som mest upplever att vår skola är en mötesplats för olika kulturer.

Den 24 februari firade ett av Litorinas profilländer, Estland, 100 år som självständigt land. Idag var det dags att uppmärksamma och fira detta på skolan.

Först fick vi lyssna på Liina Andersson och Jörg Mischke som spelade estnisk folkmusik och sjöng vackra estniska visor. Firandet fortsatte med en gemensam fika och då smakade vi på estniska födelsedagskringlor som bakades i mängder i förmiddags.

Stort tack till Liina och Jörg för en fantastisk konsert! Stort tack till våra deltagare och alla inblandade för en riktigt god fika!

Det blev verkligen ett lyckat firande som gav oss mersmak inför årets studieresa till Estland. Se ett videoklipp