Diplomutdelning till båtbyggarelever

Posted on dec 17, 2008

Vid en festlig ceremoni på Karlskrona Företags- och Hantverksförening den 17 december utdelades diplom till tre båtbyggarelever, som avslutat sin utbildning 2008. Med diplomen uppmärksammar våra stiftare de elever som visar särskilda insatser och prestationer inom båtbyggeri. Det är en tradition sedan några år tillbaka.I år tilldelades diplomen Mats Svensson, Ingmar Persson och Daniel Törnroos. Daniel Törnroos kunde tyvärr inte närvara vid ceremonin då han nyss kommit hem till Åland efter höstens studier i skeppsvetenskap i Southampton, England. Daniels diplom mottogs av f. d. eleven Nils Göransson och skickas till Daniel.Litorina folkhögskola gratulerar Mats, Ingmar och Daniel till utmärkelsen och önskar framgång med fortsatt båtbyggande!