DHR:s arbete presenteras

Posted on aug 28, 2017

– I Sverige finns det en miljon människor som har någon form av funktionsnedsättning. Trots det har vi fortfarande stora tillgänglighetsproblem i vårt land.

I dag har deltagarna i Boendestödjarkursen haft besök av Bengt Jonsson, DHR Blekinges ordförande och Johnny Petersson-Id.
Tillsammans är de ett härligt team, med solsken i blick, som verkligen kan konsten att berätta om DHR:s arbete utifrån varsitt perspektiv.
Johnny ur sitt ifrån sin rullstol där han suttit många år. Han insjuknade i MS när han var 23-år gammal.
Bengt är organisationens ordförande i Blekinge och började engagera sig då hans fru som ung fick en stroke.
Stunden i klassrummet blev mycket viktig då en del av verkligheten kom på besök.
– Er politiska färg spelar ingen roll. Det viktiga är att ni engagerar er för att göra skillnad, sa Bengt till klassen.
Tack för en lärorik stund!